VACATURE DESKUNDIGE INWONERSZAKEN



Lokaal bestuur Jabbeke zet volop in op de ontwikkeling van de organisatie. Voor de dienst Inwonerszaken zijn wij op zoek naar een deskundige in contractueel verband (B1-B3).

Heb jij zin in een veelzijdige ervaring met veel klantencontacten? Ben je sterk in administratie en maak je je snel nieuwe wetgeving eigen? Dan ben jij de ideale collega voor onze dienst Inwonerszaken!

Jouw functie in een notendop

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor klanten van de dienst inwonerszaken en dus ambassadeur van lokaal bestuur Jabbeke.
  • Je staat in voor een warme, klantgerichte en efficiënte dienstverlening, zowel aan het loket, telefonisch als via mail.
  • Je verzorgt de administratieve afhandeling van aanvragen bij inwonerszaken (identiteitskaarten, rijbewijzen, nationaliteit, vreemdelingenzaken, ... ), zowel aan het loket als backoffice.
  • Na een inwerkingperiode en interne opleiding werk je ook vlot de complexere dossiers af (bijv. rond migratie) en vervang je voor dit aspect de dienstverantwoordelijke bij afwezigheid
  • Je bent polyvalent inzetbaar, bijv. bij de avondopening, evenementen en andere taken zoals onthaal om de continuïteit van de dienstverlening te garanderen.

Profiel

  • Je vindt het erg belangrijk dat de burger zich warm onthaald voelt en tevreden is over de dienstverlening. Het bieden van een goede service, daar haal jij energie uit: zowel in het eerste klantencontact aan het loket, als bij de behandeling van een dossier backoffice.
  • Je bent een echte teamspeler, enthousiast en positief ingesteld.
  • Administratie zit jou echt in de vingers. MS Office kent voor jou (bijna) geen geheimen meer.
  • Bij het behandelen van een dossier ga je steeds grondig en erg nauwkeurig te werk. Je kan net dat stapje verder gaan om tot een oplossing te komen.
  • Regelgeving en procedures zijn een kolfje naar jouw hand. Nieuwe wetgeving vertaal je vlot naar de praktijk.
  • Heb je al enige juridische expertise en/of ervaring op vlak van inwonerszaken, dan is dat een pluspunt.
  • Je beschikt over een diploma dat toegang geeft tot niveau B (bachelor of gelijkgesteld), bij voorkeur in een relevant vakdomein (bijv. rechtspraktijk)
  • Heb je geen bachelordiploma maar wel vijf jaar relevante werkervaring? Dan kan je in aanmerking komen voor aanwerving, als je slaagt voor een capaciteitstest op het niveau van de functie.
  • Je hebt een rijbewijs B.

Jobgerelateerde competenties

  • Documenten coderen, klasseren en archiveren
  • Brieven, tabellen, … invoeren volgens instructies
  • Personen onthalen en hun vraag identificeren
  • Telefonische oproepen aannemen
  • Doorverbinden naar de gevraagde gesprekspartners
  • Een boodschap noteren
  • Administratieve dossiers samenstellen
  • Gegevens, de actualisatie van gegevens, terugzendingen of aanmaningen controleren

Persoonsgebonden competenties

  • Plannen en organiseren
  • Communiceren
  • Verantwoordelijkheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Analyseren
  • Digitaal denken
  • Diversiteit
  • Kritisch denken
  • Zelfstandigheid
  • Samenwerken
  • Flexibiliteit
  • Klantgerichtheid

Aanbod

  • Een boeiende job in een dynamische organisatie.
  • Aanstelling in voltijds dienstverband (38u) met een contract voor onbepaalde duur. Ook 4/5e tewerkstelling is bespreekbaar. Indiensttreding zo snel mogelijk.
  • Een aantrekkelijk loon en verlofstelsel. Aanstelling in niveau B – salarisschaal B1-B3.
  • Een simulatie van het loon kan gevraagd worden via personeelsdienst@jabbeke.be. Relevante beroepservaring wordt in aanmerking genomen voor de toekenning van anciënniteit.
  • Je krijgt de kans opleidingen te volgen, jezelf te ontwikkelen en te groeien in je job.
  • Geslaagde kandidaten worden opgenomen in een wervingsreserve van 1 jaar.
  • Je krijgt ook tal van extralegale voordelen:
    • Maaltijdcheques van 8 euro
    • 35 vakantiedagen (op basis van de prestaties van het lopende jaar)
    • Vergoeding woon-werkverkeer (fietsvergoeding – openbaar vervoer – andere)
    • Vakantiegeld, haard- en standplaatstoelage, ecocheques, eindejaarstoelage, hospitalisatieverzekering, tweede pensioenpijler, …
  • Je uurrooster volgt de kantooruren : maandag tot vrijdag 8-12u en 13u30-17u30 en maandagavond tot 19u30 (in beurtrol).
  • Je hebt betaalde vakantie op volgende feestdagen : 1 januari - Paasmaandag - 1 mei - Hemelvaartsdag - Pinkstermaandag - 11 juli - 21 juli - 15 augustus – 1 november - 2 november - 11 november - 15 november - 25 december - 26 december

Meer informatie?

Vind alle informatie terug via de infobrochure

Solliciteren?

Via e-mail: gemeentehuis@jabbeke.be

Contact: Mevr. Ann Gheeraert

Ben jij de persoon die het team Inwonerszaken wil komen versterken? Dan ontvangen we je kandidatuur graag uiterlijk op 24 augustus 2022.

Richt je motivatiebrief via e-mail aan gemeentehuis@jabbeke.be samen met volgende documenten :

  • uitgebreid CV
  • kopie van je diploma (of bewijs van vijf jaar relevante ervaring)
  • een recent en gunstig uittreksel uit het strafregister

De selectiegesprekken zijn gepland op 5 september, de psychotechnische proeven op 8 of 9 september 2022.