DE WATERGROEP WAARSCHUWT VOOR VALSE FACTUREN




De Watergroep kreeg van enkele klanten de melding dat er momenteel valse facturen de ronde doen. Kreeg je een e-mail van afzender 'Watergroep' in je mailbox met als onderwerp 'Eind jaarafrekening' of 'De jaarrekening'? Wissen!

Hoe herken ik een e-mail van De Watergroep?

Deze e-mail is een typisch geval van een frauduleuze e-mail via 'phishing' (te herkennen aan persoonlijk e-mailadres, buitenlands bankrekeningnummer, foutief berekende waterfactuur, ...). Zo herken je onze e-mails:

  • Afzender: steeds een e-mailadres met @dewatergroep.be.
  • Rekeningnummer: controleer of het rekeningnummer gelijk is aan het rekeningnummer van je laatst betaalde waterfactuur. (bij deze valse facturen is er sprake van een Duits bankrekeningnummer).
  • Facturen van De Watergroep komen terecht in je persoonlijke online klantenzone. Daar kan je al je waterfacturen raadplegen.
  • Een digitale waterfactuur van De Watergroep via e-mail omvat steeds de factuur als bijlage.

Neem bij twijfel contact op met de klantendienst.



(laatst gewijzigd:29-3-2020)
Nieuws /