HET BELANG VAN DE METERSTAND EN UW VERBRUIK




Jaarlijks moet je de meterstand na ontvangst van je meterbrief bezorgen, zodoende dat er een correcte factuur kan worden opgesteld. Door het doorgeven van je meterstand kunnen eventuele problemen aan de binneninstallatie ook sneller worden opgespoord en opgelost.

Hoe geef ik de meterstand door?

Je kunt de meterstand online doorgeven, via een gratis sms naar 8811 (sms de veiligheidscode die vermeld staat op het meterkaartje, gevolgd door een spatie en de meterstand) of telefonisch via het gratis nummer 0800/90 211.

Wanneer moet je je meterstand doorgeven?

Elk jaar van zodra je de meterbrief ontvangt, heb je 10 dagen de tijd om de meterstand door te geven. Als je verhuist, gebeurt dit via het overnamedocument.

Wat zijn de gevolgen als je je meterstand niet doorgeeft?

Bij het niet doorgeven van je meterstand, wordt je verbruik door de leverancier geschat. Blijkt later dat je meer verbruikte, wordt dit alsnog in rekening gebracht (soms zelfs aan een hoger tarief).



(laatst gewijzigd:14/06/2016)
Nieuws /